Op de vraag waar ‘t IJ voor staat, antwoorden we natuurlijk meteen “Goed bier maken!”. Waarom we al dat bier maken? Om mensen bij elkaar te brengen. Om elkaar beter te leren kennen en om samen te lachen. Vooral in de stad, waar dit heel vaak het meest nodig is, willen we actief werken aan de ontmoeting, want da’s toch het mooiste moment om een glas bier te drinken.
BuurtBankjes is een initiatief van de organisatie “de Buurt”, hiermee maken zij een sociale impact door het verbinden van alle bewoners die een buurt rijk is. Zo’n BuurtBankje is een schot in de roos: je zet een bankje neer, BuurtBankjes geeft je tips en je ontmoet elkaar. Hierdoor voelen mensen zich meer thuis en kijkt iedereen wat meer naar elkaar om.
Om samen het leven vaker te vieren onder het genot van een glas bier hielpen we dus graag een handje en gaven we met veel liefde 50 toffe bankjes weg. Bij aankoop van vier IJ-bier in de supermarkt, maakten mensen kans op een BuurtBankje. Bij de winnaars gingen we langs met slingers, parasols, snacks en IJbier om samen een feestje te vieren, want proosten kun je niet alleen.
2 reacties op "‘t IJ vierde feestjes in de buurt"
Sorry hoor, maar het irriteert me dat jullie heel duidelijk vleeshapjes tonen in deze ad. Dat is gewoon reclame voor de vleesindustrie.
Wie zijn daa4 uiteindelijk de dupe van? De dieren, want die komen meestal niet eens buiten.
Jaaaaa mijn schoonzus en ik zijn ook buurvrouwen en dol op IJwit!
En we zijn ook echt toe aan een buurbankje om te proosten op het leven