The making-of Zatte Tripel campagne

Retetrots zijn we op Zatte. Al meer dan 35 jaar. Daarin zijn we al die jaren best bescheiden geweest. Nu vonden we het toch tijd, eens wat meer te vertellen over deze tripel. En ‘m goed te vieren.

Dus bedachten we een hele campagne: Zatte Tripel; Ongefilterd, Eigenzinnig, een Klassieker. De Amsterdamse creatieven van bureau Kapooow werken voor ons alles uit: Fotografie, veel zeer toffe filmpjes en alle advertenties, biervilt en affiches.

De shoot werd in 1 dag gepland. En dat viel nog niet mee, want daarvoor moest enorm veel worden voorbereid. Het decor moest helemaal worden opgebouwd vanuit blanke platen hout. Langzaam verrezen een café, een werkplaats, een mode atelier en een marktplein. En zelfs het logo van ’t IJ werd helemaal gebouwd, inclusief (de verkeerde kant draaiende) molen. Daarna zoeken naar precies de juiste acteurs en het perfecte team achter de schermen, zoals visagie, geluid, cameraman etc. De figuranten kwamen enthousiast vanuit het team van Brouwerij ’t IJ zelf. Wel eens mooi, een dag iets anders dan bottelen, brouwen of achter de bar.

En toen die dag in de studio. Die begon al vroeg met de opbouw van het eerste decor. Die snel plaats moest maken voor de tweede, derde, vierde en vijfde … Steeds vielen er nieuwe acteurs en stukken decor binnen. Een dikke klassieke trouwauto, een marktkoopman en ook een echte struisvogel. Perfect gepland. Acteurs kleden om en hup naar de make up. En wij van ’t IJ keken toe: Is dat glas goed gevuld en schuimt die kraag wel lekker? Jawel hoor, al aan gedacht. Top.

Aan het eind een stapel pizza’s voor het hele team en inladen dat decor. Gaan we het bewaren? Ja, da’s wel tof, na al dat werk. Kijken we wel of we het nog ooit gebruiken.

Vanaf daar ging Kapooow aan de slag met monteren, nabewerking en vormgeving. En Michiel Romeijn (Jiskefet, Trecx) spreekt op onnavolgbare wijze de teksten in.

En daar is de film. De wereld in d’rmee. Soort van classic sixties programma zoals Ja Zuster, Nee Zuster meets ’t IJ. Wij vinden ‘m heel grappig geworden. En blijven zo trots op onze eigen Zatte Tripel.

Bekijk hier de making off beelden:

Bekijk hier de volledige commercial:

The making-of Zatte Tripel campagnebrouwerijhetij
0